Hvem kan deltage i konflikthåndtering og konfliktløsnings kurser?

30. December 2015

De fleste kurser inden for konflikthåndtering og konfliktløsning er rimelig brede i den forstand, at både privatpersoner og virksomheder vil kunne få noget ud af dem. Du kan dog sagtens få kurser i konflikthåndtering og konfliktløsning målrettet til enten privatbrug eller erhvervsbrug, hvilket i de fleste tilfælde er en god ide, fordi der kan være stor forskel på, hvilke konflikter der opstår i erhvervslivet set i forhold til privatlivet.

 

Kurser i konflikthåndtering målrettet til erhvervslivet er oftest praktisk baserede kurser for både ledere og medarbejdere, der ønsker at stå stærkere i konfliktsituationer. De, der oftest deltager i disse kurser er ledere, projektledere, konsulenter, coaches og tillidsrepræsentanter. Men selvom du ikke hører ind under en af disse kategorier, kan du sagtens deltage alligevel og få udbytte heraf.

 

Kurser i konflikthåndtering i privatlivet er for de familiemedlemmer eller privatpersoner, der gerne vil lære at håndtere konflikter, når de bryder ud i hjemmet. Det kan være i forbindelse med teenageoprør, knas i ægteskabet, rod i økonomien eller lignende.

Alle kan altså deltage i kurser om konflikthåndtering og konfliktløsning.

Virksomhedernes udbytte af kurserne

Et arbejdsmiljø kan tage stor skade af konflikter medarbejderne imellem. Det samme gør sig gældende, hvis konflikterne opstår mellem medarbejderne og ledelsen. Konflikter skaber negativitet på arbejdspladsen, som spreder sig som ringe i vandet. Når først stemningen er nedadgående, er det svært at vende skuden, så det er altså en god idé at tage konflikterne i opløbet, hvis det er muligt. Især med tanke på at et dårligt arbejdsmiljø giver ineffektive medarbejdere og dermed ringere tal på bundlinjen i sidste ende.

Hvis virksomhederne vil undgå et dårligt psykisk arbejdsmiljø, er kurser i konflikthåndtering og konfliktløsning en rigtig god investering. Konfliktløse arbejdsmiljøer er nemlig lig med effektive, rare arbejdsmiljøer, og det er vel i virkeligheden det enhver ledelse efterspørger.

Den allermest værdifulde medarbejder for en virksomhed er en medarbejder, der formår at håndtere konflikter og løse dem, inden de bryder ud. Det sparer virksomheden for meget tid og energi, så hvis alle medarbejdere og ledere lærer konflikthåndtering, er virksomheden rigtig godt stillet.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |