Outsourcing af programmering for web-, marketing- og reklamebureauer

30. December 2015

Det er særdeles udbredt blandt web-, marketing- og reklamebureauer, at benytte en række faste underleverandører til ydelser såsom, programmering, grafisk design eller tekstforfatning. I dette indlæg vil vi dog særligt beskæftige os med outsourcing af programmering, hvilket typisk foregår under tekniske navne såsom, PSD to HTML, PSD to CMS eller PSD to eCommerce. Der findes alverdens af disse “fra-PhotoShop-til-et-eller-andet”-services.

Der findes en bred skare af virksomheder, der beskæftiger sig med denne form for ydelse, men det er dog de færreste danske virksomheder, der har valgt at have denne service som deres absolut eneste ydelse. Dog findes der en lang række amerikanske og asiatiske virksomheder, der overlever - og langt mere til - på blot denne ydelse. Det er særdeles positivt for disse virksomheder, at deres koncept er yderst letforståeligt for kunder, leverandører såvel som eventuelle journalister og lignende.

Hvad er fordelen ved outsourcing af programmering?:

Den hovedsagelige årsag til du bør outsource din programmering, er tidsbesparelse og styrkelse af dit fokusområde. Hvis din og din virksomheds kernekompetence er grafisk design, søgemaskineoptimering eller lignende, bør du ikke spilde din tid på programmering, men derimod blot outsource arbejdet til en virksomhed, hvis kernekompetence er programmering med HTML, CSS, jQuery, JavaScript, PHP samt opsætning i content management systemer (CMS) såsom, WordPress, Joomla!, WooCommerce og Magento.

Hvis du udelukkende fokuserer på dit kerneområde og uddelegerer de øvrige opgaver til erfarne virksomheder, er du sikret at kunne levere et formidabelt slutprodukt til enhver kunde, og det er netop hvad en virksomhed ønsker; en yderst tilfreds kunde, der anbefaler dig, genbestiller dine ydelser og spreder dit navn. Men skal dette opnås, kræver det dedikation til perfektion fra alle parter, men det kræver bestemt også en bestemt synergi mellem de forskellige leverandører, da det ellers bliver kludret.

Outsourcing kan også være særdeles fordelagtigt i forbindelse med vækst, da det naturligvis vil blive muligt for virksomheden at indtage flere opgaver, da de ikke længere skal bøvle med programmering og opsætning i content management systemer, men derimod udelukkende deres kernekompetence. Eksempelvis er der en række virksomheder, der særligt fokuserer på blot at agerer projektledere for udviklingsprocessen. Disse virksomheder outsourcer både programmering, design og markedsføring.

Hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg outsource min programmering?

Der er en række punkter, der skal pålægges et særligt fokus, når du vælger en leverandør af programmering. Det er naturligvis af høj prioritet, at din leverandør formår at leverer kode (HTML, CSS, jQuery, JavaScript, PHP og så videre) af høj kvalitet, da du ellers ikke kan sikrer dine kunder en fantastisk webløsning. Du skal naturligvis også sikre dig, at selve programmeringen gøres hos den egentlige virksomhed og det ikke blot outsources til Bangladesh, Kina, Vietnam eller lignende, medmindre dette er oplyst på hjemmesiden eller anden vis.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |