Den ultimative vægttabs guide.

30. December 2015

Denne artikel er skrevet for Kids-trend.dk

Det første du må ændre på hvis du ønsker at tabe dig seriøst er din kost, det farligste overhovedet er hvidt brød. Og hvorfor så det? Jo 1. det nedsætter insulin sensitiveteten i din krop, p.ga. nogle ikke så heldige proteiner i melet. 2. det øger appetiten, og 3. det har desuden excito toksiske effekter i hjernen. Så derfor stop med at indtage hvidt brød, så vil du se kiloene begynde at rasle af. 

Liste over negativ kalorie holdigt mad. Men ehm hvad betyder negative kalorier? Tjoeeh det betyder ikke at maden indeholder negative kalorier damn hvor ville jeg ønske det var således. Nej det betyder at din krop bruger flere kalorier på at omsætte maden til energi end den får af at du spiser det. Undgå desuden også hvidt sukker. Og aspartam/ andre 0-kalorie sødestoffer mere om det senere i artikelen.

Agurk, Agurker indeholder faktisk flest negative kalorier af alt mad. 

æbler, ikke bare smager godt de indeholder faktisk også negative kalorier.

Ananas, indeholder også negative kalorier og smager desuden fantastisk.

Grape frugt, men den smager surt.

Citron, de smager også surt.

Jordbær, mums.

Hindbær, lækkert.

Appelsin, også lækkert.

Tranebær, God som salat topping.

Tangeriner, en lille lækker appelsin.

Asparges, smager godt som suppe.

Grøn kål, hmm hvad skal jeg sige?

Gulerod, men kun i sin rå form hvor den også smager bedst.

Broccoli, smager godt i salater.

Chili, smager generelt godt, og indeholder desuden capseicin, som er en kraft fuld endorfin booster, og en acid reflux booster.

Løg og hvidløg, smager bare godt i alt.

Og denne liste er ikke engang komplet men spis masser af dette, og du vil se en hurtig effekt. 

Spis flere gange i døgnet, Hvorfor så det tænker du sikkert, gennemsnits danskeren spiser 3 gange i døgnet hvilket er helt forkert. Og grunden til at dette er helt forkert er fordi at maven føler sig mere mæt hvis du spiser flere gange i døgnet.

Naturens egen slanke medicin.

Kiwi, kiwier indeholder mange fibre derfor får de dig til at bruge toilettet mere.

Vitamin b6, er en vigtig co-factor når din hjerne producerer serotonin og dopamin, og findes primært i kød, fisk og nødder. Men kan også fås i pilleform.

Tryptofan og phenylaniline, disse 2 aromatiske amino syrer indgår også i produktionen af dopamin, og serotonin. hhv. Serotonin for tryptofan og dopamin for phenylanilin. Gode kilder til tryptofan er bla. chokolade (den meget mørke variant), tørrede dadler, mælk, yoghurt, rødt kød, fisk, æg, sesam, solsikke frø, græskar kerner, bananer og peanuts. Med det største indhold i æg. faktisk så er der 2.94765705 × 1021 tryptofan molekyler i 100 gram æg. og nu til phenylanilinen. phenylanilin er højt koncentreret i kylling, kalkun, fisk, nødder, avocado, mandler, yoghurt, mælk, ost, græskar frø, lima bønner, bananer og soja produkter.

Tetrahydrobiopterin, selvom vi ikke kan indtage tetrahydrobiopterin direkte da det ikke forekommer uden for menneske kroppen, kan vi dog i stedet for indtage dets precursor molekyler. Ionosin som findes i hjerte, nyrer og lever kød, og bryggerens gær.

Acetyl-coa, acetyl-coa er ligesom tetrahydrobiopterin ikke et molekyle man normalt finder uden for menneske kroppen. Men hvis vi indtager mere af bygge stenene for dette molekyle så vil vi også få mere af dette molekyle, derfor indtag noget kokos olie, ca 2 g om dagen fordi det indeholder nogle fedtsyrer der er vigtige i produktionen af ketoner, indtag også ionosin, spis også frugter eks. bananer, dernæst skal der bruges cystein som der findes meget af i fugle, yoghurt, rød pebber, ægge blommer, og brokkoli. Leucin skal også bruges i produktionen af denne vigtige co-factor og findes i ægge hvider, soja-protein og i det meste kød, sidst men ikke mindst skal vi bruge alanin, som findes i æg, fisk og tang og spirulina. Nb! acetyl-coa er en co-factor i produktionen af n-acetyl-serotonin, og acetylcholin. 

Kaffein, er en positiv allosterisk modulater på dopamin receptorerne i hjernen, denne effekt opnås igennem kaffeins antagonisme på en anden receptor (adonesin-receptoren for dem der er interesserede), og positiv allosterisk modulater betyder at den øger effekten af dopaminen i hjernen, ved at tvinge receptoren til at forblive i sin aktive conformation i længere tid. Dopamin har vist sig at have appetit nedsættende virkninger, ergo du spiser mindre hvis du har meget dopamin i hjernen, og dette betyder igen at du indtager mindre mad. Så derfor drik en kop kaffe ekstra om dagen. 

Denne artikel vil jeg runde af med mine bedste motionsråd, motion er noget som ikke alle har tid til i vores travle daglig dag, men vidste du godt at du kan tabe dig seriøst hvis du motionerer 15 min hver anden dag? Hvordan det? Tænker du sikkert, Jo det skal jeg sige dig, det er noget der kaldes the afterburn effect. Denne effekt optræder specielt hvis du motionerer hårdt, altså dvs. laver du eks armbøjninger så tag 100 stykker istedet for de 10-30 som man normalt tager, løber du så sprint så langt du overhovedet kan, sjipper du så prøv at hoppe højere over tovet, osv. 


MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |