Forskellen på SEO nu og før Panda og Penguin opdateringerne

30. December 2015

Hvordan er SEO anderledes i dag sammenlignet med for et halvt år siden? Det er et stort spørgsmål, der giver anledning til at sammenligne SEO fra før panda og penguin opdateringerne og nu - når der lægges SEO strategi nu, skal man tænke meget anderledes, fordi der ikke findes én overordnet løsning mere.

Én ting kan slås fast med syvtommersøm: SEO er mere avanceret i dag end for bare et år siden – især hvis Google er den primære søgemaksine - en topplacering kan i visse tilfælde være sværere at opnå, især hvis man har mange års offsite SEO arbejde, der ligger tilbage fra før disse opdateringer, fordi dette kan påvirke ens overordnet link profil i en negativ grad.

Før disse opdateringer - og endnu tidligere - var et link med søgeordet som ankertekst lig med værdi og styrke til dit website - givet, at der er medier og websites der var stærkere end andre. Men det store billede var, at det var forholdsvist simpelt og kunne i mange tilfælde sagtens betale sig at tænke i kvantitet frem for kvalitet. Alt dette udelukkende pga. Googles da simplere og nogle gange ”primitive” algoritmer. Men det er alt sammen SEO historie og nostalgi.

I dag er kvalitet og variation de helt store nøgleord. Hvis ikke du varierer ankertekst og link-kilde, så kan Google nemt regne ud, at det ikke er naturligt og kan derfor ikke give dig den placering, som du måske regner med at få ud af SEO arbejdet. Kvalitetslinks er der langt mere grund til at forfølge, fordi den tid du bruger på kvalitet links vil øge kvaliteten af din linkprofil hos Google, hvilket kan få dig tættere på en topplacering i søgeresultaterne.

Det er svært at holde styr på alle de nye ting i SEO og holde overblikket intakt med alle de ændringer som panda og penguin opdateringerne afstedkom, men SEO folk vil ikke hvile før de ved hvordan de skal give kunderne det de vil have: topplaceringer.

SEOtips.dk kan du løbende holde dig orienteret med hvordan panda og penguin påvirker arbejdet med SEO og hvad Google gør for at gøre livet surt for SEO folket.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |