Online markedsføring der virker

30. December 2015

Siden internettets spæde start har innovative forretningsmænd benyttet det, til at sælge og markedsføre deres virksomhed og produktportefølje. Tendensen har fortsat lige siden og hvert år rykkes der flere og flere offline annoncekroner online. Spektret af værktøjer er proportionelt stigende med budgetter og der kommer hele tiden nye og spændende annonceformer. Spørgsmålet er om det giver værdi for din forretning, men der har du heldigvis ROI og EVA, som du kan måle på. Dette er helt klart en af styrkerne ved online markedsføring - du kan relativt nemt måle og tracke hvert eneste klik med musen.

En af de mest effektive former for online markedsføring er søgemaskinemarkedsføring, der populært inddeles i to forskellige former: Google Adwords, hvor du betaler en pris per besøgende og organisk optimering (søgeordsoptimering), hvor du får relevant, målrettet trafik ganske gratis. Det er dog ikke helt så nemt, at få den gratis trafik, som det måske kan lyde. Det kræver en længerevarende, intensiv optimeringsproces, hvor du justerer på din hjemmesides teknik, tekst og indhold og samtidigt får andre hjemmesiders "accept" i kraft af indgående links fra deres sider til din.

Sociale medier er også en god metode til at drive trafik ind på din hjemmeside på. De mest kendte sociale medier er Facebook, Twitter og Google Plus. Disse sider kan være utroligt værdiskabende, hvis du bruger dem rigtigt og investerer den tid i dem, som det kræver, før du kan få afkast. Hvis du driver en b2c-forretning og endnu ikke er aktiv på de sociale medier, så bør du få oprettet en profil hurtigst muligt og begynde at interagere med dine brugere og følgere.  

Dermed ikke sagt at din virksomhed ikke kan have sin berettigelse på de sociale medier, hvis klientellet er professionelle. B2b-virksomheder kan naturligvis også være aktive på sociale medier, men vinklen skal måske være anderledes, såvel som det sociale medie skal passe til forretningen. Hvis din virksomhed sælger cisterner, så er Facebook nok ikke oplagt.

På internettet har du desuden en lang række muligheder, for at promovere din virksomhed med videoreklamer. Videomarkedsføring kan bl.a. iværksættes med YouTube eller andre videodelingssider.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |