At arbejde på en PC kan være hårdt

30. December 2015

Kender du det, at man går i seng om aftenen, har det fint – lidt træt efter en hård dag, lægger sig til at sove, og står op næste dag med ondt i nakken, ryggen eller andre muskler?
Det gør jeg. Hvis du forestiller dig, den smerte du kan opnå bare ved at sove forkert – hvilket er hvad du har gjort i en sådan situation – så kan du altså opnå samme effekt, eller værre ved at sidde forkert ved en computer, og ikke have styr på hvordan man arbejder ”rigtigt” på en pc.

Det gælder om at være opmærksom
På en pc-arbejdsplads bevæger man sig ikke endvidere meget, man sidder ved sin computer, har en notesblok, en telefon og evt. noget at drikke, hvilket betyder at man ikke har behov for at bevæge sig så meget, og der kan det altså hurtigt gå galt, hvis man ikke har styr på hvordan man sidder, og hvor lang tid man sidder.

Man skal virkelig være opmærksom når man sidder der ved computeren i længere perioder - eksempelvis skal man være opmærksom på om man får ondt i lænden, ondt i hovedet, ondt i øjnene, og andre muskler. Det gælder meget om at føle og mærke på sig selv om man er "okay".

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |