Sænk dit stressniveau - Bliv bedre til at bede om hjælp

30. December 2015

Sænk dit stressniveau – Bliv god til at bede om hjælp!

Hvor god er du til at bede om hjælp på en skala fra 1-10? Tænk over spørgsmålet og svar så ærligt som muligt.

Er svaret under 8, vil du ha´ glæde af at blive bedre til at bede andre om hjælp, når projekter, telefoner, kunder, børnearrangementer og aftensmad vokser dig over hovedet. Det kan være redskabet, som effektivt fjerner nogle af dine opgaver på to-do listen, så du igen kan overskue dagligdagens gøremål.

Husk at andres hjælp ikke kommer automatisk. Det er svært for andre at vurdere din travlhed og dine behov. Bed om hjælp, når du mærker stressen vælte ind over dig, og stol på, at din omgangskreds, dine kollegaer og din chef har lært at sige nej, hvis de ikke har overskud til at hjælpe. Forhindre ikke dig selv i at spørge, selv om du har tanker som: ”De er jo også travlt”, ”Han hjalp mig forleden”, ”Det burde jeg da kunne nå”, ”Jeg tør ikke vise, at jeg ikke magter det hele”…

Det er bare uhensigtsmæssige tanker, der er med til at øge stressniveauet. Handl i stedet på trods af sådanne tanker, og bed om hjælp. Det mest ubehagelige der kan ske er, at du får et nej. Og hvis det sker, kan du spørge en anden.

Læs mere på www.dorthelenbroch.dk .

 

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |