Historien bag OnePiece

30. December 2015

Tilbage i 2007, en tidlig søndag morgen hyggede tre norske mænd i starten af tyverne (Henrik, Knut og Thomas) sig med at brainstorme på hvordan det ultimative slappe-af-tøj ville se ud. De fantaserede om hvordan det perfekte stykke tøj at dovne den hjemme i sofaen, hvordan mon det ville se ud?

Der gik bestemt ikke længe inden de tre venner blev enige om, at en joggingdragt var helt fornem at dovne rundt i efter en nat i byen - eller blot generelt dovne rundt i. Thomas tilføjede dog hurtigt, at det stykke tøj de skulle skabe skulle være uden den stramme linning og så skal den bestemt ikke være beregnet til at jogge i. Imens Thomas forklarede færdig, gik det op for Knut (der havde siddet og stirret ind i den elektriske pære) at de blot skulle sy en sweatshirt med hætte sammen med et par sweatpant, og i øvrigt skulle den være så stor, at alle der var blot havde lidt hjernekapacitet ikke kunne finde på at motionere i den. Thomas var straks frisk på idéen hvis de blot kunne droppe linnigen, dog undrede han sig også hvordan de skulle få den på. Henrik var hurtig med et svar; “Så let som ingenting, vi sætter bare en stor lynlås i”.

Der gik ikke længe inden OnePiece Jump In var en realitet. Henrik, Knut og Thomas droppede alt og investerede alle deres sparepenge i at skabe en succes bygget på en idé de mente var både unik og genial. De lavede de løstsiddende ud i ét sweatsuits med hætte, i blød, tyk bomuldsfleece i mange forskellige farver og mønstre.

I hele to år solgte de tre venner OnePiece Jump In’s til deres venner og lancerede den til gymnasieelever i Norge. I efteråret 2009, 2 år efter de fik idéen, skrev en håndfuld bloggere om, hvor højt de elskede deres OnePiece Jump In. Det fik andre bloggere til at skrive indlæg om deres mening til OnePiece - både godt og skidt. Takket være den massive debat i de sociale medier blev OnePiece Jump in et kæmpe trend i Skandinavien i 2010 og er nu ved at slå an i England og i andre europæiske lande.

Også selvom OnePiece-bløgen konstant rammer nye land, og deres Jump In er blevet en stor del af både den herremode og damemode vi kender i dag, er Knut, Thomas og Henrik travlt optaget med at udvikle nye ideer og koncepter. Så de er sikre på, at OnePiece ikke bliver deres sidste innovative modegenstand.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |