Kort om begrebet SEO

30. December 2015

Det jo så fint nok, men hvad står det for? Nej, det er ikke en titel på en bestemt funktion i en virksomhed, men derimod en forkortelse for Search Engine Optimization. Den korte version er, at man via forskellige teknikker og metoder samt vedholdende arbejde, sikrer så høj placering af ens valgte søgeord på de respektive søgemaskiner. 

Hvordan fungerer det med SEO

Skal man have kvalitet, så skal man til mesteren selv, sådan gælder det indenfor alle områder. Om det er lillemors frikadeller, eller arkitektens huse. Det samme gælder, hvis man vil markedsføres med effekt for de penge og den tid der bruges. Synlighed på nettet, som hele konceptet SEO drejer sig om, vil man finde fyldestgørende information om, ved at kontakte sin SEO ekspert. Denne person vil rådgive i valgene af søgeord. Er det en god SEO ekspert, og er man selv seriøs i sine tiltag i den retning, så vil man typisk blive rådet til at købe 10 søgeord. 

Hvilke søgeord skal vælges

Den strategisk bedste løsning vil være at vælge søgeord ligeligt fordelt i kategorierne, lette, middel og svære, for akkurat som der er ord som er nemme at hive op i søgemaskinerne, så er der andre der er svære. På samme måde vil man finde forskellige kundegrupper til de forskellige søgeord. Man skal være forberedt på at der ikke kommer effekt før tidligst 3 måneder efter start, og er man seriøs, så satser man ikke mindre end 2 år på søgeoptimeringen.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |