Søgemaskineoptimering – Overvej at bruge Google+

30. December 2015

 

Der var engang hvor Google´s algoritme bestod af en vurdering af links tilbage til ens side (backlinks) og en meget enkel onsite vurdering af keywords.

Den tid er forbi, Google er i dag langt mere avanceret og bruger mere end 200 forskellige signaler når den skal bestemme hvilke sider der ligger øverst på hvilke søgeord. En af de ting der er blevet en større og større faktor er social media, altså Facebook, Twitter, Google+ m.f.

Det at ens side og indhold deles, kommentere og at folk trykker ”synes godt om” (Facebook) eller +1 (Google+) gør at Google vægter indholdet og siden højere.

Google+ er Googles egen platform der er en konkurrent til Facebook, altså et socialt medie hvor man kan blive venner, lave opslag og kommentere hinandens opslag. Hvor Facebook i høj grad er et fællesskab baseret på venskaber eller familie er Google+ indtil videre mere et interesse-fællesskab.

Folk der interesserer sig for søgemaskineoptimering følger og kommenterer i høj grad andre indenfor samme branche.

Har du overvejet om du kan bruge Google+?

Hvis ikke, er det på tide du kommer i gang…. Med Google+ kan du bl.a. få et ekstra resultat i top10 på søgninger på dit firmanavn, dvs. ligger der en dårlig anmeldelse af dit firma på nettet kan du blot ved at oprette dit firma på Google+ ofte skubbe det dårlige resultat en plads ned, det er hvad man kan kalde Google+ søgemaskineoptimering.

Det fungerer på den måde at man opretter en personlig profil og derefter kan oprette forskellige google+ sider, f.eks. en firmaside.

Hvis man ser på fremtiden for Google+ er der slet ikke nogen tvivl om at det er med at komme i gang. Trenden går imod det at Google ønsker at begynde at give bestemte forfattere ”tillid”, altså er det taglægger og skriver om at lægge tag på, og dine artikler bringes rundt omkring på forskellige fagsider, og disse artikler linkes sammen med din Google+ vil du med tiden få stor autoritet hos Google som forfatter indenfor det område.

Med andre ord bliver Google+ en større og større faktor da Google kan begynde at se på hvem der rent faktisk skriver indhold på nettet og ranke indhold efter hvem der er autoriteter indenfor bestemte områder.

 

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |