Slankekur ingen kulhydrater - tab dig med en kulhydratfattig slankekur

30. December 2015

I Skotland er der blevet lavet en omfattende undersøgelse, af en meget stor gruppe sunde, men samtidig overvægtige mænd. Gruppen blev delt op i 2.

Gruppe 1:

Den første gruppe mænd, skulle spise næsten normalt. Kaloriefattigt, men diæten bestod af et normalt procendel kulhydrater - nemlig 35% - det vil sige at 35% af kosten bestod af kulhydrater. Denne gruppe mænd indtog også et højt indtag af protein.

Gruppe 2:

Denne gruppe mænd, skulle også spise kaloriefattig, men denne gang bestod deres daglige indtag af kulhydrater af 4%, hvilket er en meget kulhydratsfattig diæt. Denne gruppe mænd indtog lige så mange proteiner som gruppe 1.

Resultat:

Resultatet var egentlig overraskende, men positivt. Gruppe 2, tabte sig i gennemsnit 2 kilo mere end gruppe 1. Gruppe 1, tabte sig 4,3 kilo på 4 uger, hvorimod gruppe 2, tabe sig hele 6,3 kilo på 4 uger. Forskellgen på de 2 kilo, med en sådan en stor gruppe mænd, er overbevisende nok i sig selv.

Gruppe 2 følte sig endvidere næsten aldrig sulten, hvorimod gruppe 1, til tider oplevede stor sult. Kulhydraterne gjorde simpelthen ikke gruppe 1 mætte! Gruppen af mænd fandt begge diæter særdeles lækre, og de smagte begge lækre, men resultatet taler for sig selv. Højt indtag af protein, og lavvt indtag af kulhydrater kan være vejen frem mod et varigt vægttab.

Bivirkninger:

Der kan dog være bivirkninger forbundet med at skære så mange kulhydrater fra. Undersøgelser viser, at man kan skade vigtige tarmbakterier, ved at skære kulhydraterne fra, og derved blive syg, eller få det dårligt. Derfor skal man altså gøre op med sig selv, om det er det værd, at skære kulhydraterne fra.

Kom godt i gang

Hvis du har valgt at den "chance", vil du gerne tage, og du vil gerne skære kulhydraterne fra - så er det vigtigt at komme ordentlig i gang.

Det kræver planlægning, når man skal skære ned på kulhydraterne, for der er rigtig mange madvarer med et højt kulhydratindhold. Du skal simpelthen til at chekke hvilket mad du godt kan lide, og så skal du til at skære det mest af det fra. Mad der smager godt, er mad med kulhydrater - groft sagt. Men tænkt over det - sukker eksempelvis - det er ene og alene kulhydrater. I 100 gram sukker er der 400 kulhydrater.

Undgå

  • Sukker
  • Stivelse
  • Kostfibre
  • Bananer
  • Bønner
  • Brune ris
  • Linser
  • Havregryn
  • Kager
  • Pizza
  • Cerealer
  • Hvidt brød
  • hvide ris

Det er selvfølgelig groft skrevet, for du skal naturligvis ikke undgå disse madvarer, men det vil være en god idé at holde det begrænset, da du altså skal ned på 4-10% kulhydrater i din diæt.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |