Knækbrød og slankekur - Brug knækbrød når du vil tabe dig

30. December 2015

Vil du gerne tabe dig, så er her et næsten ukendt "middel" mod et godt og sundt vægttab. "midlet" hedder knækbrød! Du kan begydne på en såkaldt "knækbrød slankekur", som gerne skulle komme de ekstra kilo til livs, hvis det bliver gjort rigtigt.

Hvad går en knækbrød slankekur ud på?

Jo, nu skal du høre. Det bliver kaldt en knækbrød slankekur, men det er lidt forkert at kalde det, det - for i virkeligheden så erstatter du bare et par måltider med et par knækbrød.

Når du eksempelvis skal spise din middagsmad, så vil og kan det være optimalt, at erstatte rugbrødet med et eller 2 stykker knækbrød. Under en slankekur, er det optimalt at få rigeligt med proteiner også - så derfor kan man måske supplere de 2 stykker knækbrød med noget fedtfattig ost, således du får kalk og proteiner. Proteiner mætter særdeles godt, og derfor kan det være fordelagtigt lige at smide et par stykker ost på.

Hvorfor knækbrød?

Knækbrød vejer meget lidt, og der er ikke ret mange kalorier i. Der er derimod mange fibre, og få kulhydrater. Der findes mange forskellige slags knækbrød - blandt andet laver WASA mange forskellige typer knækbrød.

Knækbrødet variere i tykkelse, vægt, antal kulhydrater, hvilke korn der bliver brugt, og hvor mange fibre der er i. Når du vil tabe dig - altså når du er på en regulær slankekur, så vil knækbrødet med flest fibre være det bedste alternativ, da det mætter mere - hvilket er hvad du vil!

Sådan kommer du i gang

Når du vil i gang med denne type diæt, så behøves der ikke den store planlæggelse. Faktisk vil jeg anbefale at du går i gang med det samme. Næste måltid, eller middagsmad kan nu bestå af nogle knækbrød, med ost, hamburgerryg eller andet proteinholdigt mad.

Hvad du ikke skal gøre

Noget du ikke skal gøre er, at smøre en masse smør på knækbrødet, eller proppe hamburgerryg på, med et ordentligt lag mayonnaise, for så er der altså ingen fordel ved at spise knækbrød, i forhold til eksempelvis rugbrød. Spis moderat - det er nøglen. God fornøjelse.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |