Anskaf dig en træningsmaskine, og træn alle muskler i kroppen

30. December 2015

Der findes mange forskellige træningsmaskiner, og det kan allesammen noget forskelligt. En træningsmaskine, er en maskine, hvor man kan træne flere muskelgrupper end kun én - en træningsmaskine har endvidere også et såkaldt vægtmagasin, i stedet for frivægte såsom vægtskiver.

Hvilke muskelgrupper kan en træningsmaskine træne?

Det er forskelligt fra maskine til maskine. Det er klart, at hvis du vil træne hele kroppen på én maskine, så vil du komme af med en del penge - men det er også det hele værd, da du spare rigtig, rigtig mange penge på ikke at være medlem af et tærningscenter.

Endvidere kan man sige, at du også spare det vigtigste i hele verdenen - nemlig tid!

Begynder træningsmaskine

Hvad kan en begynder træningsmaskine træne af muskelgrupper?

  • Bryst
  • Triceps
  • Biceps
  • Underarm
  • Lår
  • Dele af ryggen

Erfaren træningsmaskine

Hvad kan en træningsmaskine for den erfarne træner træne af muskelgrupper?

 

  • Bryst
  • Triceps
  • Biceps
  • Underarm
  • Lår
  • lægge
  • Næsten hele ryggen

Ekspert / professionel træningsmaskine

Hvad kan en træningsmaskine for eksperten træne af muskelgrupper?

  • Bryst
  • Skulder
  • Triceps
  • Biceps
  • Underarm
  • Lår
  • lægge
  • Hele ryggen (inklusiv vinger)
  • Maven (Frontale mavemuskler og skrå mavemuskler)
  • Baller

Forskellen er slående, og man får hvad man betaler for. Det er sådan, at den sidste træningsmaskine (ekspert), kan træne hver en muskel i kroppen, hvilket er særdeles fordelagtig, da du så kan planlægge hele ugen på at træne i dit helt eget lille "træningscenter".

Træningsmaskiner er gode, men frivægte er næsten også et must

Selvom træningsmaskiner er rigtig gode til at træne kroppen igennem, så kan man altså ikke helt undvære frivægte, for der er træningsøvelser, som man altså ikke kan lave på en træningsmaskine. Hvis vi eksempelvis ser på den store træningsøvelse bænkpress, så kan du altså ikke lave denne på en træningsmaskine.

Squat kan heller ikke laves på en træningsmaskine. Træningsøvelsen fungere ved at have en vægtstang, med påmonterede vægtskiver, og tage denne bag nakken, og gå ned i knæ, for at rejse sig på igen. Rigtig god øvelse.


Konklusion

Derfor... hvis du vil træne i hjemmet, så er det altså en god idé at anskaffe sig en træningsmaskine, men eftersom man ikke helt kan undvære frivægte, og vægtstænger, så vil det altså også være en god idé, at smide sådan nogle med i købet, når du nu alligevel er i gang.

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |