Lav og sammensæt selv en slankekur der virker - se gode resultater

30. December 2015

Der er mange der stræber efter at tabe sig, opnå et vægttab, eller komme på den helt rigtige slankekur. Der er imidlertid et problem, som jeg synes skal snakkes om, da det er et problem der påvirker mange! De sammensætter ikke selv deres slankekur! Mange søger på nettet, finder en lovende kostplan, et lovende træningsprogram, og så følger de til punkt og prikke. Nogle gange opnår de gode resultater, andre gange bliver de skuffede - nogle gange opgiver de helt, da slankekuren er tåbelig, eller direkte demotiverende (dræber simpelthen din motivation).

Sammensæt selv en slankekur der virker!

Den slankekur der virker for mig, og den plan jeg følger, er nødvendigvis ikke den plan der virker for dig, og den plan du skal følge! Faktisk kan min slankekur, godt ondt værre. Min slankekur kan have direkte modsatte effekt af dit ønske - nemlig at tabe dig.

Sådan sammensætter du din helt egen slankekur, og får de bedste resultater

Der er nogle enkelte skridt, som er essentielle når du skal tabe dig, eller sammensætte en slankekur. Følger du de skridt, så vil du være godt kørende i fremtiden, og vil formentlig tabe dig hurtigere end nogensinde.

  1. Lav et mål. Hvor meget vil du tabe dig? Et marathon uden et mål har ingen ende - forstår du? Hvad vejer du nu? Hvad er din idealvægt, og hvad vil du gerne veje? Vi kan tage mig som udgangspunkt. Jeg vejer på nuværende tidspunkt 103 kilo, og jeg vil gerne tabe mig 23 kilo - altså vil jeg gerne veje 80 kilo - det er mit mål! Sæt eventuel et tidspunkt, hvor målet skal være gennemført! Vær ikke urealistisk. Du skal ikke sige at du vil tabe 24 kilo på 3 måneder, for det sker ikke, og hvis det gør, så er det på en meget, meget usund måde, som vil skade dig på lang såvel som kort sigt. Regn med 3-4 kilo i måneden.

  2. Find ud af hvordan du gerne vil tabe dig. Der er forskellige måder man kan tabe sig på. Du kan tabe dig enten via kosten alene, eller du kan træne kiloene vægt. Den sidste mulighed er at gøre begge dele på en gang, og opnå det bedste resultat. Jeg gør begge dele på én gang. Jeg har lært at tælle kalorier, og vil sørge for at jeg ikke spiser for meget - samtidig med det, går jeg i centeret et par gange i ugen og forbrænder nogle kalorier.

  3. Begynd! Lad vær' med at udskyd det. Det er en af de mest kendte fejl nogensinde, begynd med det samme. Jeg startede mit vægttab klokken 19:10 d. 19. December. Hvorfor begynde med det samme? I det øjeblik hvor du tænker "nu vil jeg gerne tabe mig" - er du fuldt ud motiveret, og vil gerne tabe dig! Hvis du venter, så er chancen for at du bliver demotiveret inden, altså ret stor! Start med det samme - uanset hvordan du gør. Start med at spis lidt mindre, læg chokoladebaren du spiser mens du læser teksten - start nu!

  4. Sund madplan, eller motion? Hvad valgte du? Hvis du valgte at tabe dig via kosten, så kan det være godt hvis du sammensatte en sund madplan. Hvis du valgte motionen, så er det bare med at komme i gang. Har du ikke penge til at gå i træningscenter, så gå eller løb en tur dagligt! Sammensæt eventuelt et løbeprogram, eller få dig en daglig rutine hvor du går. Gå gerne 30-60 minutter dagligt.

  5. Føl dig tilpas! Det her et det vigtigste punkt af dem alle! Du skal føle dig tilpas! Føler du dig ikke tilpas med din slankekur, så er det dødsdømt på forhånd, og du kan lige så godt ligge løbeskoene på hylden, og gå tilbage til din snickers. Du skal presse dig selv - ja! Men du skal ikke lave en så stram plan, at du føler dig utilpas, irriteret, sløv, doven eller træt. Du skal være dig selv - så må du bare tabe dig lidt langsommere, således du har det godt samtidig med dit vægttab.



Føler du dig tilpas, så er chancen for at du taber dig, og forbliver slank efter din slankekur markant større!

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |