Effektiv slankekur - Hvad er en effektiv slankekur for dig?

30. December 2015

Har du nogensinde hørt spørgsmålet "hey, kender du ikke en effektiv slankekur"? Jeg har - ret ofte endda. Men det er et vidt begreb, for hvad er en effektiv slankekur for dig, og hvad er en effektiv slankekur for personen der spørger? Vejer du 60 kilo for meget, så ville en effektiv slankekur, efter min overbevisning være en slankekur hvor du tabte dig så meget du kunne, så hurtigt du kunne. Grunden til at jeg for en gangs skyld fortæller at det kan være fornuftigt at tabe sig hurtigt, er simpelthen grundet den massive overvægt, som i det her tilfælde er så farligt at det kan være livstruende - derfor vil det optimale helt klart være at skille sig af med så meget vægt som muligt, da man ellers er mere, og mere udsat, og man ved aldrig hvilken dag hjertet siger stop!

Det her er en effektiv slankekur for mig..

Jeg betragter mig selv som værende meget overvægtig. Jeg har været på talrige diæter, og har strækmærker på maven, og ved brystet - de er dog blevet lysere, således de ikke er så tydelige mere - men trods det, så skal du ikke regne med at se min overkrop på stranden, og lige nu er det vist også bedst hehe. Jeg har nu samlet nok erfaring omkring vægttab, motion og styrketræning til at jeg ved at jeg kan tabe mig på en ret effektiv måde, men fremgangsmåden er måske ikke som du forventer.

Første skridt Det første jeg gjorde var at starte med det samme! Jeg fik idéen om at ville tabe mig 24 kilo klokken 19:10 Tirsdag d. 20. December - og jeg startede med det samme. Selv samme aften, blev jeg enig med mig selv om at jeg ikke ville begynde på en meget, meget streng diæt, men derimod starte ud med at spise lidt mindre, og lidt sundere - således jeg ikke sprang hovedkulds ud i det! Jeg blev også enig med mig selv om, at jeg ville melde mig ind i et træningscenter allerede næste dag, og lave en træningsplan hertil - jeg researchede på nettet, og fik sammensat en god træningsplan.

Andet skridt Jeg blev enig med mig selv om at overstående skulle foregå de første 4 uger. Altså jeg ville spise lidt mindre, og lidt sundere i 4 uger - uden egentlig at lave om på min kost, men derimod ty til lidt fedtfattigere produkter. Jeg blev også enig om at jeg efter bedste evne, ville forsøge at spise 100% sundt hver anden dag.

Tredje skridt Jeg blev enig om at jeg ville træne alle ugens 5 hverdage. Hvorfor? Fordi jeg kunne! Hvorfor gå på kompromis, hvis du har tiden til det? Der er ingen undskyldning for mit vedkommende. Jeg kunne selvfølgelig have været lidt mindre ambitiøs, og startet ud med 3 dage i ugen, henholdsvis mandag, onsdag og fredag - men sådan gik det ikke.

Fjerde skridt Jeg blev enig med mig selv om at jeg ikke ville benægte mig alting, da det kun ender ud i én ting - nemlig manglende motivation, hvilket for mig er en dødssejler, og kun ville gøre tingene værre. Jeg ville tænke mig om, og gøre hvad jeg ville - modereret selvfølgelig! Hvis jeg så fik dårlig samvittighed, så ville jeg træne det væk, i form af 30 minutters ekstra gåtur, eller løb.

Femte skridt Jeg gik i seng, og udførte opgaverne dagen efter. Nej - det passer faktisk ikke. Jeg havde et problem dagen efter med noget søvn, så fik ikke meldt mig ind i træningscenteret, men jeg lavede træningsprogrammet. Dagen efter denne, fik jeg dog meldt mig ind, og trænede samme dag!

Det er vigtigt at du trives når du er på slankekur, så derfor: en effektiv slankekur for dig, er nødvendigvis ikke effektiv for mig. Gør op med dig selv hvad du vil, og hvordan du vil gøre det. Nogle er standhaftige, og går fra dag 1 af på den strengeste diæt - men desværre er fejlmarginen også ret høj her. Jeg vil hellere leve lidt bedre, og trives, og så tabe mig 1 kilo mindre hver måned!

MENU
0-100 | 100-200 | 200-300 | 300-400 | 400-500 | 500-600 | 600-700 | 700-800 | 800-900 | 900-1000 | 1000-1100 | 1100-1200 | 1200-1300 | 1300-1400 | 1400-1500 | 1500-1600 | 1600-1700 | 1700-1800 | 1800-1900 | 1900-2000 | 2000-2100 | 2100-2200 | 2200-2300 | 2300-2400 | 2400-2500 | 2500-2600 | 2600-7200 | 2700-2800 |